onsdag den 19. juni 2013

Kat besøger Odense :-D




 





Her er lidt billeder fra den sidste tid i Odense, hvor min lillesøster var på besøg et par dage :-)
Det var faktisk heldigdag, men både Tidens samling,Vaffelbageriet og bazaren havde åbent, så vi fik os en god én på opleveren ;-)

I skal virkelig tage ind og se Tidens samling, hvis i er lidt historie interesseret og engang er i Odense. Det er det museum jeg har besøgt mest i Odense, har faktisk været der 4 gange, simpelthen fordi det er smadder hyggelig at læse i alle de gamle blade og bøger, og det synes mine gæster også. Min søster og jeg fandt en bog der hed: "Sådan bliver du omsværmet" skrevet i 1950. og en venindebog fra samme årti, det var sjovt at side og finde ud af hvad de den gang gik op i, og hvilke sproglige vendinger de brugte.

På museet kan i se stuer og værelser fra de forskellige årtier i det 20ende århundrede, pluds en særudstilling. Det minder lidt om arbejdermussetet bare i en lang bedere udgave, for her må man nemlig pille ved tingene, bøger, blade, karakterbøger o.v.s. Ikke nok med det, så har de en udklædningsafdeling nede bagerest i mussetet, hvor man kan prøve tøj fra de forskellige år-ti'er.
Der er også altid en særudstilling som variere lidt pr. havle år ca.
De gange jeg har været der har der været en udstilling fra Dals-varehus i København, det var en tøjkæde der minder pris mæssigt lidt om H&M, men den gik kunkurs sidst i 1990'erne. Din mor eller far kan sikkeret huske det, det kunne mine forældre ihvertfald :-)

Entré: 40 kr.

Ingen kommentarer: