onsdag den 31. august 2011

Oreo's cupcakes opskrift







Her er mine lækre cupcakes fra igår. Mit i bagning skulle min far desværre have mit kamera med til fodbold, så jeg måtte fine på en anden løsning til de sidste par billeder.. Derfor er de måske ikke samme kvalitet alle sammen.

Du skal bruge:

15 Oreo’s ( ca. en pakke)
225 g sukker
127,5 g mel
40 g kakao
0,75 tsk bagepulver
0,75 tsk natron
½ tsk salt

1 æg
120 ml mælk
60 ml rapsolie
1 tsk vanilje essens
120 ml kogende vand

Fremgangsmåde:
- Tænd oven og sæt den på 175 C
- Derefter twister du kiksene så du har en del med creme på og en del uden, de dele med creme kommer du ned i cupcakesformene og de dele uden kommer ud ned i en plastikpose.
- Bland alle tør-produkterne sammen i en skål, sukker, mel, kakao, bagepulver, natron og salt.
- Bland derefter alle de andre råvare sammen i en anden skål, æg, mælk, rapsolie, vanilje essens - pisk  
- Derefter tilsætter du tørprodukterne og kommer tilsidst kogende vand i. (Blandningen er nu ret tynd)
- Kom dejen i cupcakesformene så de er ca. 3/4 dele fyldte med dej.
- Kom cupcakesene i oven og lad dem bage i 25 min.

Pynt:
Jeg var ikke helt tilfreds med den frosting jeg fik lavet. Jeg synes den var for sød, men de knuste larkris kiks fik det til at smage bedre, så den smagte udemærket, men jeg er mere til frossing med ostecreme.

62 g blødt smør
250 g  flormelis
1 tsk vanilje essens
3 spek vand (et godt råd er at tage en spek. vand i blandingen ad gangen og se hvordan frosting tager imod det)

- Bland det hele sammen og pisk et øjeblik. Derefter knuser du oreo's kiksene i plastikposen og kommer i frosting.

Der kommer Ca. 15 cupcakes ud af dejen.

Ps. dejen er også rigtig god til alm. ckokolade cupcakes!
God fornøjelse :-)

2 kommentarer:

Kamilla sagde ...

Tak for opskrift - kæresten ELSKER Oreos, så jeg er jo næsten nødt til det ;)
Smut ind forbi min blog og deltag i min give away. Måske bliver du den heldige vinder af en lækker akrylæske fyldt med alle delene til at lave massevis af smukke smykker. diary.dk
Kh Kamilla :)

Line Stilling sagde ...

Det var så lidt Kamilla - Håber han kan lide dem :-)