mandag den 6. februar 2012

Flødeboller part 1



Havde sådan lyst til flødeboller, så derfor er jeg gået i gang med at lave nogle.. De skal nu stå 4 timer på køl før jeg kan komme chokolade på dem. Så når jeg kommer hjem fra arbejde, så kan jeg komme hvid og mørk chokolade på og noget pynt. Tror det bliver nødder og kakaopulver.. men nu må vi se hvad jeg finder på.

Opskrift:

Mariekiks til bunde.
8 æggehvider.
2 dl sukker.
7-8 plader husblas. Tror jeg vil prøve granitpulver næste gang, da jeg synes at der kom lidt klumper i marengsen.
400 g chokolade.
evt. palmin 15 g.

- Læg husblasten i blød i en skål vand.
- Læg mariekiksne på den plade du vil lave flødebollerne på.
- Pisk æggehvider og sukker sammen til du kan vende skålen på hovede, uden at marengsen løber ud.
- Knug vandet ud af husblasten og smelt den ved svag varme og vend så den smeltede husblast i marengsen.
- Tag en plastikpose og fyld margensen i, klip et lille hul i hjørnet.
- Kom margensen på mariekiksene og lad dem stå koldt i 4 timer.

Ps. det er også ok at lade dem stå natten over.. smider part 2 op imorgen formiddag, da lyset er bedre til at tage billeder på det tidspunkt.

Ingen kommentarer: