fredag den 17. februar 2012

Hey Laksi ;-)


Sorry for sen opdatering, det er gået lidt stærkt i dag.. Derfor dette mindre gode billede..
Har været ude og shoppe gaver med min mor, fordi min skønne lille-søs bliver 18 år om præcis en uge. Udover gaveræs så handlede vi også ind til stor middag med min store familie imorgen, så der har været fuld fart på idag.. Når men nok om det. Min familie og jeg fik laks til middag i dag og når vi for laks, så for vi det tit med en spinatsovs med chili og hvidløg - Det er bare guf kan jeg sige jer ;-)

Opskrift:

- 4 store stykker laks
- 2 fede hvidløg
- 1 alm. løg
- 400 g spinat
- salt
- peber
- 1/4 dl mager fløde
- citron
- estragon
- 1 chili

Fremgangsmåde:
Svits hvidløg, chili og løg på panden. Kom derefter den friske spinat på og tilsæt fløde. Lad den stå og varme i ca. 5-7 min. Smag til med salt og peber. Kom så blandingen i et ildfastfald og læg laksestykkerne oven på spinatblandingen. Drys laksen med citron og estragon og kom faldet i ovnen i 15-20 min ved 180 til 200 C


Ingen kommentarer: