torsdag den 15. december 2011

Forkøelse..


Så er jeg blevet ramt, af forkøelse! .. lå hele natten og hev efter vejret
så nu er det igang med at følge de gode råd som..

- Varmt at drikke: giver væske til dine proppede slimhinder. (Jeg drikker altid varm mælk med en tsk. honning og en ½ tsk tørret revet ingefær)

- Sørg for at få dine vitaminer :-) altså nødder (E-vitamin), citrusfrugter (C-vitamin), og fisk (D-vitamin). Det skulle gøre kroppen i bedere beredskab og bekæmpelses tilstand.

- Stress ikke yderligere og sørg for ikke at få kulde, så find derfor yndlingstæppet frem og slap af.
(Den er lidt svær.., især fordi jeg jo gerne vil dyrke sport, også gider jeg altså ikke at tage hue og vanter på for at rejse mig fra min dyne og gå ud i køkkenet.. det er nok det sværeste råd, men jeg vil jo gerne have at min forkøelse forsvinder, soooo, I try..)

- Mentol under næsen: hjælper med at løsne op.
Hvis du har længere tid, så kan du tage et dampbad med kamille. Du for  både renset din hud og løsnet dine slimhinder op. (Prøvede det med mentolcremen sammen med næsespray og det gjorde altså ondt, fik nærmest gennemtræk i næsen og det svig, så brug det hver for sig.)

- Brug højest næsespray i 10 dage, 3 gange om dagen ellers ødelægger du næsens slimhinder og hvis du gør det, skal du til lægen, får at få en saltvandsrensning.
Jeg bruger det inden jeg tager på job og inden jeg skal sove få at få en bedre nattesøvn.

- og så er der det punkt med hygiejne.. :-)
Husk at have maske og hansker på ALTID! haha!!!! :-) (Ej, måske ikke ;-), man skal vel bare huske at tænke over det)

Så er kampen imod min forkøelse sat igang, og jeg håber virusen snart forlader mig :-)


Ingen kommentarer: