søndag den 18. december 2011

Jordskokkesuppe



Har længe haft tænkt mig at lave jordskokkesuppe, da jeg har hørt så meget om hvor skønt det smager. Jeg fandt denne opskrift som jeg synes lød forholdsvis nem og ingridienslisten var heller ikke så indviklet. Jeg havde faktisk alt i køleskabet bortset fra jordskokker. Den blev virkelig lækker, dejlig cremet og fyldig.

Jordskokkesuppe: 5 pr.
500 g skrællede kartofler
350 g løg
600 g jordskokker
10 dl hønsebollion (2 terninger)
1 dl fløde
2-3 dl mælk
1½ tsk frisk rævet muskatnød
 - smag til med citron, salt og peber

Brødene på billede er nogle jeg har lært at lave af min søde veninde Katrine, synes simpelthen de er geniale. De smager fantastisk og man har stort set altid ingredienserne hjemme.. lavede dem faktisk også engang uden tomat eller peperfrugt og det blev også et ganske glimrende resultat.

Brød:  8 stk.
Noget brød
1 løg
2 Tomater eller peperfrugt (hvad du lige af)
1 spsk olie
2 hvidløg
Ost(pamasan, mozarella, riv lidt af de skæreost, du kan bruge hvad som helst)

Ingen kommentarer: