onsdag den 7. december 2011

Kost & motion




Flis: Nature resort, rød bluse: Craft, bukser: Newline, strømper: Newline , sko: Aasics

Hey bloggen :-)

Har længe haft tænkt på at lave et indlæg om kost og motion - og nu kommer det..

I slutning af sep. begyndte jeg at dyrke en del motion igen (Jeg var engang konkurrencesvømmer).
Det hele startede med at der var noget der havde pisset mig virkelig af, og derfor cyklede jeg en lang tur. Det var så dejligt at få brugt noget af alt den energi jeg havde, og derfor bestemte jeg mig for at begynde at dyrke noget mere motion. Jeg plejer at dyrke en times Zumba om tirsdagen, svømme ca. 1500 m. om torsdagen, svømme om lørdagen og cykle 12 km om søndagen, Hvis jeg ikke har tid i weekenden, cykler jeg en time på vores motionscykel eller i det fri, danser for vildt på mit værelse eller laver en aerobic-serie. :-) .. laver forresten også nogen mave/ryg/skulder øvelser for at stabilisere min krop.

Ud over at tabe sig, og at man kommer til at fungere bedre fysisk, så for man også mere overskud og er derved mere frisk og energisk.
Der gik små 3 uger fra jeg startede med at dyrke motion, til jeg kunne begynde at mærke en ændring.
Der er virkelig så mange gode ting ved at dyrke  regelmæssigt motion, at jeg kunne ikke forstille mig at lade være nu :-)

For at holde sig i form skal man dyrke motion mindst 3 gange om ugen og der skal helst gå en dag eller to imellem man dyrker motion, fordi kroppen skal hvile.
Ud over det, så prøver jeg at spise så sundt som muligt, og ikke at overspise, som jeg sikkert har gjort lidt før i tiden, jeg prøver at spise langsomt, små portioner, og søde sager smager jeg kun på, dermed nyder jeg også det stykke jeg tager, istedet for at proppe mig :-) Jeg tager rigtig nemt på, men de her spisevaner virker rigtigt godt for mig, da jeg lige nu prøver at tabe mig/holde vægten, og så er der også plads det vilde ungdomsliv med alkohol i weekenderne :-) Håber ikke at det støder nogen, men sådan har jeg det.

Håber i har haft en go' dag.
- ses

Ingen kommentarer: