tirsdag den 8. november 2011

Favorit teer





 
Mmmh, jeg er en vakse ægte te drikker. Jeg elsker te med en skærkt krydderet smag eller mild urte te, jeg kan drikke det hele :-) Der skal helst være en karakteristisk smag af krydderurter så det ikke bare smager af vand med dårlig smag af aroma og flavonoider, føj!

Og her er så min samling.. hvis man kan sige det sådan, de her vil jeg i hvertfald anbefale!

Larkrisrod:(køb dem i Søstrene grene hvor en pose koster 7 kr., hvor imod de koster 20 kr eller mere i helsebutikker) Flæk en stang og kom den i en glas kogende vand, det smager super godt.
Tip: kom evt.lidt friske myntebalde i.

Karmille te: Klassikeren. (Købes Økologisk i Fakta/Netto til 5-8 kr mener jeg)

Chai te: Bruger jeg til Chai latte. Laver den af; halv te m. sukker og varm mælk.
(Købes i Søstrene grene kan også fåes i fx. mærket Fedsted i supermarkeder)

"Sweet Chai" fra Yogi: Anis 33%, Fennikel 21%, larkrisrod 19%, kardemomme, sortpeper, kanel, ingefær, nellike. Teen har en dejlig stærk smag. Første gang jeg smagte den blev jeg helt forbavset over hvor sært den var, tror det var den sorte peper og ingefæren der gjorde en så stærk i smagen. - men ellers er det en virkelig god te.
(Købes i helsebutik eller Matas. kan evt. købes i Netto på tilbud engang i mellem)

"Sweet Chili" fra Yogi: Lakridsrod, kakaoskaller, krusemynte, fennikel, anis, ingefær, pebermynte, brændenælde, chili (2%), kanel, kardemomme, kryddernellike, sort peber. Smager lidt sødere end "Sweet chai" Det her er nok min yndlings te for tiden, den har en lækker, ikke for stærk krydderet smag. mmmh..
(Købes i helsebutik eller Matas. kan evt. købes i Netto på tilbud engang i mellem)

"Pure" fra Pukka: Anisfrø 40%, fennikelfrø 20 %, kardemomme 15%, lakrisrod, koianderfrø, sellerifrø. Ingrediens mæssigt minder den lidt om "Sweet chai" men smagsmæssigt er den ikke så stærk og udsendes mæssigt er det en klar te.
(Købes i helsebutik eller Matas)

Grøn te med Kartusblomst: Hader normalt grøn te, synes det smager bittert, men med kaktusblomst smager det helt anderledes, det er åbenbart en vigtig ingrediens ;-)
(Købes i supermarkeder som Brugsen, Irma, Super bedst, Føtex, Kvickly og bland selv steder.)






1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er en misforståelse at der er garvesyre i te.