søndag den 6. november 2011

Lemonade og amerikanske pandekager.






Her den anden dag da jeg gik forbi Døgn Netto så jeg at de havde citroner til 1 kr. også fik jeg den fikse idé at købe 12 så jeg kunne lave lemonade! mmh.. Så her kommer opskriften på lemonade og min opskrift på amerikanske pandekager.. hvis i nu skulle have lyst til at lave det til morgenmad en dag ;-)

Lemonade:

12 citroner
7,5 dl vand
7,5 dl sukker

Bland vand og sukker i en gryde og lad det koge til en let sirup.
imens kan du presse de sure citroner. Sæt sukkermasse på køl eller 45 min. i fryseren. Når sukkermassen er blevet afkølet blander du det hele sammen, og så får du for ca. 2-3 liter koncentreret saftevand. Man kan evt. blande op med danskvand, så det kommer til at smage af lemonsodavand.


Amerikanske pandekager:

3 æg
125 g mel
1½ tsk bagepulver
1½ dl mælk
lidt salt

Du skal bruge 2 skåle, en hvor du kommer æggeblommerne i, og en hvor du kommer æggehviderne i. Skålen med æggeblommer kommer du mel, bagepulver og mælk i og pisker. Skålen med æggehvider kommer du salt i og pisker. Når æggehviderne er pisket så stive at du kan vende skålen på hovede uden at massen falder ud, er massen klar til at komme i den anden skål. Når du har rørt de stiveæggehvider sammen med den anden masse er dejen klar til bagning.

Ingen kommentarer: